خاطرات کاغذی

ببینید | میتو

موش خاکستری رنگی بود که در پی ماجراهایی انتزاعی و به دوراز واقعیت دنیای عقلانی،احساساتی چون تنهایی،غم،ترس،خوشحالی و... را تجربه می‌کرد.
کد خبر: ۱۴۱۶۲۱۳
نویسنده مریم فلاح

گویا همه چیز درعالم خیال و خواب می‌گذشت باتوجه به نام اصلی کارتون «ماجراهای موش بر روی مریخ» باید دنیای او را ورای سیاره زمین تصور می‌کردیم.هرچند حال و هوای دنیای به تصویر کشیده شده کاملا فارغ ویژگی‌های  بهرام بود! چون مخاطب اصلی کارتون خردسالان بودند تا حدی فضای خیالی و به دور از منطق آن قابل توجیح بود.

مثلا «میتو» متوجه شد کارگر رستوران فنجان‌های کثیف را به جای این‌که بشوید دور می‌ریزد و بعد از درختی که ثمره اش فنجان است چند تایی می‌چیند! در ادامه وقتی «میتو» ناخواسته  باعث شکسته شدن چند فنجان روی درخت شد،صاحب رستوران او را زندانی کرد.

از این داستان می‌توان حدس زد از نگاه مخاطب خردسال شکسته شدن ظروف توسط بزرگسالان امری طبیعی جلوه داده می‌شود اما در مورد کودکان این موضوع اهمال کاری محسوب می‌شود وباید تنبیه شوند.

کارتون میتو، (با نام اصلی: Die Abenteuer der Maus auf dem Mars) سال ۱۹۷۵ به کارگردانی میکلوس تِمِسی و برانکو رانیتوویچ به طور مشترک توسط آلمان، اتریش، سوییس، مجارستان، یوگسلاوی برای گروه سنی خردسال تولید شد.

تعداد بازدید : 12
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها